21.06.2011 11:05
Odbiór moto i pierwsze uwagi.
Skwar straszny tego dnia, ale na szczęście Słońce chowa się za budynkami i jest lżej. Jeszcze tylko oględziny czy wszystko działa, wskakuję na moto i sprawdzenie na parkingu czy to "coś" jeździ. Jeździ więc w drogę. Wyjechałem na główną trasę, 20m i stanąłem w korku. Nie ryzykowałem przeciskania się między samochodami bo jako BPM (Bardzo Początkujący Motocyklista) zwyczajnie nie czuję się na siłach. Po wyjechaniu z tej "arterii" próbuję wrzucić 3 bieg, ale nie udaje się. I tak parę razy. W końcu zaskakuje. Po kolejnej redukcji na światłach 3 bieg już się nie pojawił na wyświetlaczu. Jakoś udało się dojechać do domu z ograniczeniem 40km/h oraz 2 biegiem. Bardzo przepisowo! :)
Tego samego dnia wróciłem do serwisu i zostawiłem moto. Sprawdzili skrzynię wymienili olej, biegi (tzn ta trójka) wchodzą.
Kolejnego dnia odbieram sprzęcik. Uwaga jest taka, że skrzynia się "układa". Ok. Zobaczymy. Po kilku przejażdżkach faktycznie coraz lepiej to chodzi. Ale trzeba wrzucać 3 bieg w odpowiedni sposób. Z "1" oraz "2" nie ma problemu. "3" - najpierw podbijam dźwignię nogą potem wciskam sprzęgło, wpycham bieg i puszczam sprzęgło. Zaznaczam, że nie zawsze to jeszcze działa :) Ale coraz częściej hehe.
A co poza tym? Nic. Wszystko działa. Szczególnie tylny hamulec w porównaniu do bębnowego ma "powera". Zawieszenie jest całkiem wygodne, raczej miękkie niż sztywne, ale to subiektywne odczucie. Kanapa jak na razie wygodna, wibracje silnika mi nie przeszkadzają. Podoba mi się oświetlenie. Irytującym patentem jest wyłączanie silnika przy odchylonej stopce (na luzie). Czyli na postoju nie zagrzejesz silnika. Trzeba będzie o tym pomyśleć. Silnik - jak to silnik, pracuje. A co ma robić? Wibracje, są. 1 cylinder ma nie wibrować? Skrzynia biegów - żeby zredukować bieg trzeba tak z czuciem lekko „kopnąć”. Szybki zdecydowany ruch i jest ok. Z tym układaniem się skrzyni pokaże przyszłość.
Komentarze : 3
"Jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby silnik gasł gdy stopka boczna jest rozłożona, a bieg nie zapięty."
No niestety w chińskich sprzętach ze względu na prostą instalację elektryczną tak właśnie jest.
Mam Zippa Manica 125 i poradziłem sobie z tym wyłącznikiem w jakieś 2 minuty, u Ciebie pewnie jest podobnie. Musisz wyśledzić gdzie idzie kabel od czujnika w stopce i po prostu go wypiąć z kostki. Dodatkowo możesz zabezpieczyć wtyczkę (od strony instalacji) żeby się nie zrobiło zwarcie na skutek np. wilgoci bo wtedy Ci silnik zgaśnie.
Co do biegów - u mnie 2 często nie chciała się wbić, ale poprawiłem to regulując dźwignię zmiany biegów. Teraz tylko czasami się zdarzy, że nie chce wejść.
Dzięki za uwagi.
1. Nie znam się na tych zagadnieniach (niwelowanie luzów w skrzyni). Chodzi o to, że 1 i 2 wchodzą inaczej niż 3 (i tak z wieeelkim oporem).
2. No właśnie silnik gaśnie po rozłożeniu stopki - na luzie :) Przy wbitym biegu to się zgadzam, to normalne ale to tutaj jest na luzie :/
""3" - najpierw podbijam dźwignię nogą potem wciskam sprzęgło, wpycham bieg i puszczam sprzęgło. Zaznaczam, że nie zawsze to jeszcze działa :)" - Czytałem gdzieś, że tak właśnie się powinno zmieniać biegi. Wywierając nacisk na dźwignie zanim wciśniesz sprzęgło i wbijesz bieg bo w ten sposób niwelujesz luzy w skrzyni ;-)
"Irytującym patentem jest wyłączanie silnika przy odchylonej stopce." - Na luzie też? To, że silnik gaśnie jak masz wbity bieg, a rozłożoną boczną stopkę to normalne - zabezpieczenie takie. Jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby silnik gasł gdy stopka boczna jest rozłożona, a bieg nie zapięty.
Kategorie
- Na wesoło (656)
- O moim motocyklu (11)
- Ogólne (151)
- Ogólne (5)
- Wszystko inne (25)
- Wszystko inne (4)