Najnowsze komentarze
Daj jakieś namiary lub zadzwoń 791...
@Bazyli Tak, mam Zipka :)
Motorek niczego sobie, chociaż do ...
odnośnie naprawy prędkościomierza ...
Więcej komentarzy
Ulubieni blogerzy
<brak ulubionych blogerów>
Moje miejsca
<brak wpisów>
Moje linki
<brak wpisów>

26.08.2011 15:13

Gleba.

Bliskie spotkanie z asfaltem ;)

Parę dni temu miałem zrobić wpis na temat jak się jeździ tym moim Zippkiem, spostrzeżenia z jazdy po mieście i tego typu.

W międzyczasie zaliczyłem pierwszą wywrotkę. Jak do tego doszło?

W nocy trochę padało, ale rano nie było kałuż tylko trochę wilgoci na asfalcie. Byłem w połowie trasy do pracy i ruszałem spod świateł jako 5. Ktoś na początku zaczął hamować a ja tego nie zauważyłem i odruchowo ścisnąłem klamkę ręcznego. Od razu się wywróciłem. Nie było żadnego pisku opon, szarpania, nic. Moto poleciało w dół jakby ktoś wykopał przed nim dziurę. Chyba doszedłem dlaczego tak się stało. Następnego dnia pojechałem w to miejsce, aby przyjrzeć się temu miejscu. Jest to dość łagodny zakręt w lewo, na pasie wymalowane są "strzałki". To na pewno sprzyjało by się wywalić. Najgorsze jednak to co mam cały czas w wyposażeniu motocykla - opony! Zrobiłem taki mały test na mokrym wracając do domu, hamowałem tylnym hamulcem (przedniego wolałem nie dotykać...) i opona już się ślizgała przy 20-30 km/h przy lekkim (!!) naciśnięciu dźwigni hamulca. W tych samych warunkach, ale na suchym nic niepokojącego się nie działo. . Na mokrym okazuje się, że są dramatycznie złe!

Pewnie ktoś baaaardziej doświadczony dałby sobie radę, ale na naukę to jest zbyt niebezpieczne.

Także jestem aktualnie na etapie poszukiwań nowych gum.

A co się stało z moto? Urwana stopka, przeszorowana klamka sprzęgła, ciężarek, trochę plastiki z przodu, coś się sprzęgło rozregulowało (żeby wbić trójkę nie muszę wciskać sprzęgła :/) Wyciekło trochę oleju*. Chyba nic poza tym. Oddam go za parę dni do warsztatu, żeby sprawdzili czy na pewno wszystko ok.

A ja? Heh, nic poważnego, siniaki, zadrapania, potłuczenia.

Tyle nauki w jeden dzień;)

Pozdrawiam!

* - to była benzyna z gaźnika, zmylił mnie jasny kolor tej plamy, olej był ledwo wymieniony i źle skojarzyłem.

Komentarze : 6
2011-08-31 14:11:25 m-mike

@radzix
Hehe przeczytałem wszystko :) Ciekawe wpisy.
Też zamówiłem oponki, jak przyjadą to zrobię wpis. No i test hamowania ;)
Powiedz ile Tobie pali Tracker?

2011-08-31 12:00:01 radzix

Ha, identyczną przygodę miałem swoim Zippkiem, poczytaj moje wpisy, od razu wy,ieniłem opony na SportDemony, Tobie też radzę, zipp ma bardzo mocne heble, moim zdaniem zbyt mocne jak na tą wagę, ty masz jeszcze podwójną tarczę z przodu, to już w ogóle sobie nie wyobrażam jaka moc musi być.

2011-08-28 12:47:23 m-mike

Dzięki za odpowiedzi!
Książki już zakupione i jeśli pogoda będzie taka jak ostatnio to szybko je przeczytam ;)
Szukam też opon, ale w rozmiarze "firmowym" nie ma za dużego wyboru.

2011-08-27 15:15:21 KojotM

Na twoim miejscu bym sobie kupił zestaw trzech książek- motocyklista doskonały, strategie uliczne, motocyklista doskonały droga do perfekcji - koszt ich jakieś 100zł, a tam są dobre porady jak nauczyć się hamować, oraz jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo.
Polecam i pozdrawiam.

2011-08-26 22:07:47 morham

W każdej recenzji Zippa o tym pisali. Że ma mocne heble i chu**we opony. Jakieś inne markowe to byłaby dobra inwestycja.

Motocyklista doskonały to także db inwestycja.

2011-08-26 16:36:10 xxXXxx

Dobre opony to podstawa. Od nich sporo zależy, ale jeszcze więcej od umiejętności, także radzę potrenować hamowanie na granicy poślizgu. Skoro jesteś początkujący to proponuję zakup książki "Motocyklista doskonały". To będą najlepiej wydane przez ciebie ~50 zł.

Powodzenia :)

  • Dodaj komentarz